Dnes je 08. 09. 2024
svátek má Mariana

Recenze: NA KNOP COMPANY představují Talisman

V rámci Českolipska můžeme najít četné příznivce tvrdé rockmetalové hudby, kteří se už řadu let snaží hrát svůj poctivý styl, aniž by uhnuli směrem ke komerci. Mimoňská skupina NA KNOP COMPANY aktivně existuje zhruba od roku 2014, ale až zkraje letošního roku se jim podařilo pod tímto názvem vydat plnohodnotné dlouhohrající CD „Talisman“. I díky němu se členům podařila krátká, avšak zasloužená účast v pořadu CzechBlade na TV REBEL, který byl odvysílán v druhé půli ledna.

Očekávaný křest desky, který měl proběhnout v KD Crystal tuto sobotu 21.3, a to i za účasti dalších dvou zajímavých skupin, byl nakonec kvůli koronavirové pandemii odložen, kdo si však disk již poslechl, může kvitovat, neboť NKC na něm nabízejí přes půl hodiny nefalšovaného rockového nářezu.  Už úvodní otevírák „Kouzlo“ je pecka, která rozproudí krev v žilách, však ji skupina také hraje vždy jako první na koncertech. Znalci si možná dobře vzpomenou na koncert v mimoňském kině, kdy na podzim 2018 předskakovali současné rockové lahůdce VANUA2. I tam zahráli druhou v pořadí „Rock Fans“, která je takovou hymnou všech rockerů, má vynikající sólo a kapela ji hraje už od svých počátků; dokonce k ní natočila i klip. Třetí písní v pořadí je titulní „Talisman“, což je nečekaný power metalový kvapík s perfektní souhrou kytar Honzy Ozzáka a Pavla Tomáše. Jejich sladění včetně drsného ale čitelného zpěvu Zdeňka Matyse určuje tempo a charakter celé desky a nejsilněji vynikne v další skladbě „Odkaz“. Povedený klip, který k písni skupina pustila do éteru už loni, ale hlavně dramaturgie a historický kontext řadí tenhle kousek k výrazným hitům. NKC ovšem nehrají jednotvárně, je tady i sabbatovsky mrazivý a dlouhý song „Dealer“, který se Vám díky sugestivnímu textu vryje hodně pod kůži, ale i progresivní věc „Den blbec“ s výraznou melodickou linkou v pozadí. Ale pozor, aby vše nevyznělo zas tak vážně, protože rocková hudba je především o zábavě, kapela v závěru přichází se svým šlágrem „Harry Šoumen“, jehož postavičku si dobře budou pamatovat všichni Husákovy děti. Je to příjemný heavy rock´n´roll, pro mne v duchu legendárních kapel Accept nebo Saxon ze začátku 80. let. Opravdu skvělý konec desky!

Jediné mínus alba? Určitě stopáž – chtělo by to ještě pár dalších rockových pecek, ale i tak je 31minut opravdu dobře stráveným hudebním zážitkem, podpořeným kvalitním zvukem z hudebního studia WonderLost.

Dovolím si upřímně říci, že pokud jsou znovuzrození ŘEMDIH legendou České Lípy, Mimoni stoprocentně vládnou metaloví matadoři NA KNOP COMPANY.

alt
alt